torsdag den 16. oktober 2014

Tjalfe's 3 års fødselselsdag #4- Hr. Skæg K A G E








Tjalfe ELSKER bogstaver. Han har kunne alfabetet og har kunne kende og skrive alle bogstaver siden var blev 2 år. 
Jep, mini Einstein ønskede sig selvfølgelig en bogstavskage med Hr. Skæg til at dele ud ovre i børnehaven. Så det fik han. 



Jeg griner lidt indeni hver gang jeg ser billederne af kagen, som ikke blev helt så vellykket som jeg havde håbet. Men jeg skulle lave figuren og kagen på en formiddag så jeg havde virkelig travlt!! Og nååeh ja så skete der det at selve kagebunden EKSPLODEREDE (som i eksploderede!!) inde i min ovn og at jeg derfor fik travlt for ikke at sige FUCKING TRAVLT med at bage nye kagebunde…  

Og så har jeg aldrig før lavet en 3D fondant-figur. Jeg må sige jeg havde undervurderet det. Det var sgu sværere end jeg troede. Jeg er færdig af grin over hans krop som er blevet total sammenklemt. Det er ikke til at forestille sig men kroppen var faktisk pæn da jeg lavede den. Men havde ikke lige taget højde for at sådan en figur skal laves step-by-step og at hver del skal tørre i flere timer før man tilføjer næste "led." 
Altså skulle jeg have lavet hovedet som så skulle tørre et par timer. Og så overkroppen og benene som skulle tørre et par timer og blive hårde inden de skulle sættes sammen og inden hovedet skulle sættes på overkroppen. Og det havde jeg bare ikke timer nok til, så jeg klaskede det hele sammen og tænke at det nok gik. Jeg måtte grine højt da jeg senere så kagen og så hvordan den stakkels Hr. Skæg var sunket TOTAL sammen…









Men Tjalfe var glad for sin Hr. Skæg kage!
...Og meget stolt da han delte kage ud til alle børnehavebørnene, som genkendte Hr. Skæg med det samme og alle bad om et stykke mere. Det var der desværre ikke nok til, men det tog jeg som et kompliment trods alt. 

1 kommentar:

  1. Hej Tjalfes Mor. Jeg sad og kiggede på billeder af Hr. Skæg son skal bruges til min dreng 3 års fødselsdag. For min dreng elsker også bare Hr. Skæg. Det pudsige er at min dreng også hedder Tjalfe. Så jeg blev helt glad da jeg så at der er en anden smuk dreng med det smukke navn. Og sikke en flot kage. Mvh Pernille (TjalfesMor, ja det bruger jeg som login mange steder ☺)

    SvarSlet

Bare rolig ..

Der er mange andre indlæg!
TRYK på ÆLDRE INDLÆG her ovenfor ..